divendres, 31 de març del 2017

Point Blanck / A boca de canó (John Boorman, 1967): "Walker es un hombre emocional y primitivo"


Point Blanck / A boca de canó:
Walker es un hombre emocional y primitivo.”

...Lee Marvin es Walker, el cazador y el cazado.

  ¿Aterrorizas a toda una estructura financiera por 93.000 dólares? No, Walker: ¿Qué quieres de verdad?
       Yo sólo quiero mi dinero. Sólo mi dinero.

[...]

  ¡Eres negativo y destructivo Walker, no puedes ir por el mundo haciendo cosas así! Díme, ¿qué quieres?

...Walker es capaz de provocar fuertes reacciones.

Lo que quieres de mí, Walker, se supone que está muerto.

El cinema nord-americà dels anys seixanta és un cinema profundament –i críticament– polític i moral. John Boorman, entre tants altres, n’és un dels referents paradigmàtics. Qualsevol de les seves pel·lícules reflecteix reflexions, processos socials i posicionaments personals –que són també col·lectius– situats al cor de les experiències de la condició humana i de l’individu. Aquí Boorman, amb Lee Marvin i Angie Dickinson, traça un relat despietat en què la diferenciació de la dominació capitalista i del poder de les corporacions industrials es desdibuixa del tot. Un film magistral.

La vida a boca de canó.