dissabte, 13 de juny del 2015

Sibèria

Sibèria.

SIBÈRIA

Pel que sembla l’altre dia el company, amic i col·lega Manuel Delgado va escriure alguna cosa al seu facebook que desagradà a alguna gent de B€omú. M’arribà un twitter en què se’n reien d’ell, l’engegaven a Sibèria i m’hi afegien (?). Aquesta és l’última piulada d’un diàleg que em vaig trobar al meu compte ahir:

...se n’hauria d’anar a viure a la Sibèria amb @CalamityDjon i fer el club dels antopòlegs fail.
0:49 - 12 juny 2015 · Detalls

A l’autor de la piulada (membre de la Comissió de comunicació de B€omú) no sembla que li sobri gaire humilitat per classificar-nos en qualitat dantropòlegs “fail” (fallits). Com a antropòlegs i en els àmbits de la docència i la recerca, en Delgado deu portar 30 anys errant, i jo uns 15 errant, derrapant i naufragant. Sigui com sigui, el treball de camp està fet, com els milers de pàgines publicades en llibres i articles. I el que queda encara...

Potser dels membres dels aparells dels nous governants de B€omú se n’aprendria més si, en comptes de desitjar que qui els formuli crítiques se’n vagi a Sibèria, fossin capaços de mantenir un debat tot responent les reflexions polítiques amb arguments polítics. Quan manifesto que l’important no és la literalitat dels discursos sinó la relació que mantenen amb les pràctiques, i que això demana observar atentament els detalls, em refereixo a coses com aquesta. Els detalls. Ho poetitzava Jim Morrison..., fixa’t com brillen els ulls dels Senyors.

Els joves mandarins de l’equip de comunicació d’Ada Colau pugen amb força: Sibèria (nova política comunicativa, en diuen).

***

Post Scriptum: Desconec si aquest Adrià Rodríguez és el mateix Adrià Rodríguez de Alós-Moner que fa unes setmanes m’insultava per facebook. Com que l’autor de la piulada m’apareix al cap de poc com a seguidor del twitter, ara el blocaré per evitar haver de mantenir una relació virtual d’aquest tipus. Ja hi ha gent de B€omú que tinc com a seguidora al compte fa temps, persones amb les quals hem dialogat per twitter i que per fortuna no t’envien a les terres del fred.

Malgrat això i atesa lexpectativa generada, avui a la tarda i mentre la investidura tindrà lloc me n’aniré a fer un tomb per Sibèria. A vore si en penjo alguna postal al bloc! Anticipo imatges com la de damunt: si el col·lega no acudeix a la investidura, doncs som-hi riallers i corrent. Posseïts pel fred, la calor i les temperatures temperades; posseïts pel cel, el glaç, la neu, el Sol i el que sigui que hi hagi.